Sunday 14 December 2008

Form 1 Part 2

Ok, sebenarnya banyak nak cerita tapi aku sendiri tak ingat. Terlalu banyak kenangan, mana boleh ingat 100%, betul tak? Ala macam komputer jugak la, kalau banyak sangat file ke, folder ke, sure komputer jadi slow kan? So, takes time to recall. Oh ya, mula2 aku nak minta maaf pada Dewan Bahasa & Pustaka, sebab guna bahasa rojak. Ha, ni salah satu masalah yang melanda rakyat Malaysia. Lagi pun, aku masih ingat cakap cikgu Kamariah,

"If you want to speak Malay, use the perfect language! If you wish to speak English, then use a perfect English! Don't mix it up! It can't help you to convey the right message to people"

Ha, menjerit cikgu Kamariah dalam kelas. Mana tak menjerit, beliau selalu sangat dengar budak2 STAR speaking rojak. Beliau tak suka. Tapi yang aku pelik, beliau mengajar Bahasa Inggeris untuk Tingkatan 1 hingga 3 tapi ajar Bahasa Melayu untuk Tingkatan 4 dan 5. Wah hebat betul la cikgu Kamariah ni. I salute you! Walau bagaimana pun, maaf ya cikgu, saya guna bahasa rojak =)

Mula2 masuk kelas, aku ditempatkan di kelas Tingkatan 1T. Kelas nombor 2 dari 5 kelas semuanya. Tergugat jugak la aku. Bukan apa, aku kan selalu tip-top (nak jugak aku membangga diri haha). Kat kelas ni, aku ingat lagi, masa tu Miss Chan Lai Yin jadi cikgu kelas merangkap cikgu matematik aku. Muda & garang. Takde la, itu cuma perception aku je sebelum kenal beliau sangat. Beliau sangat baik dan tak garang langsung! I like her =)

My first tablemate, Azizei (G-Gie), from green house. Aku WHITE HOUSE. ahaha pelik kan? Takpe nanti aku cerita lagi pasal house. Depan aku pulak Daniel Othman (Makcik @ D.O.) dan sebelah D.O. pulak, alamak, lupa la pulak. Aduh, maaf2.

Minggu pertama tak belajar sangat pun .Lepak2 je. Tapi tak lepak jugak la sebab kami ada ujian pengesahan untuk dirombak kelas semula. Jadi, aku pun mula la menunjukkan kehandalan diri. Jengjengjeng~ Lepas seminggu dari tarikh ujian, aku diterima masuk kelas Tingkatan 1S. Wow! hebat jugak aku nih hahaha ^^

Ok nanti sambung lagi pasal exam2 di tingkatan 1. Buh.bye.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home