Friday 30 January 2009

Ghost Story 1

Hoho this time, let me tell you about ghost things. Uuu~ scared huh?

Well, STAR, 5o years old during my study there, old school, so no wonder if I heard so many ghost stories. Whether they all are fake or true, I couldn't answer that too; indeed. But I'm going to tell you that I, twice experienced these shivers things.

Cerita 1
Masa tingkatan 2, duduk kat White House aras atas. The story begins like this... Masa tu, Kuchai atau pun nama sebenar beliau, Khusairy, he was my dormmate at that time. Kami macam biasa, katil double-decker. Aku dengan Kuchai duduk katil atas, sebelah-menyebelah. Satu hari tu, Kuchai kejut aku tengah2 pagi buta (aku pun tak tahu pukul berapa masa tu) ajak aku teman dia pergi toilet. Dia cakap dia sakit perut. Dia dah cuba kejut Anas (yang duduk bawah katil Kuchai) tapi Anas tidur mati kot, tak sedar huhu. Jadi, aku yang baik hati ni pun, temankan lah Kuchai...

Masa kat toilet, aku pun tunggu je la Kuchai. Aku masuk dalam toilet dengan dia. Eh bukan aku masuk toilet room sama dengan Kuchai, tapi masuk toilet asrama tu la. Bukan yang ada pintu2 kecik tu. =) Ala korang pun tahu kan?... Aku tunggu la kat depan satu toilet room ni, yang paling luar sekali, dekat dengan pintu masuk-keluar toilet. Pintu toilet room tuh terbuka luas. Lepas tu air paip tu menitik, jadi aku nak tutup ketat la kepala paip tu. Tapi...

... aku tergamam lepas tu. Tiba2 pulak air paip yang menitik-nitik tu, keluar dengan banyak dan deras; macam korang buka kepala paip sampai habis. Pergh, aku ni mimpi ke apa?... Aku buat bodoh je la. Tapi lepas tu, air tu menitik-nitik balik. Ait? Aku yang dah cuak gila waktu tu, panggil Kuchai banyak2 kali suruh dia cepat sikit. Entah apa dia buat dalam toilet tu pun aku tak tahu heh...

Aku try lagi sekali nak ketatkan kepala paip tu, tapi jadi benda yang sama. Waaa~ masa tu aku dah tak tahu nak buat apa. Tak habis2 aku panggil nama Kuchai dan suruh dia cepat sikit. Tak lama lepas tu, Kuchai keluar. Fuh lega aku. Aku pun apa lagi, jalan selaju-lajunya la. Kuchai tanya aku kenapa aku rushing, tapi aku cakap aku mengantuk sangat. Lepas tu aku tak boleh tidur. Asyik teringat je.

Esok pagi aku bangun. Aduh, pening betul kepala. Aku rasa kepala aku. Panas. Ha? Aku demam? Isk, tak suka betul la demam ni sebab kena pergi sickbay. Sickbay dah la 'keras', senior aku cakap. Akhirnya, aku buat keputusan, pergi je kelas dalam keadaan demam2. Kesian aku, kan?

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home