Friday 30 January 2009

Ghost Story 2

Cerita 2
Ni cerita yang seterusnya. Waktu form 1 la, tapi bukan kat White House. Masa form 1, aku kelas 1S, satu-satunya kelas yang ada kat aras atas blok akademik tingkatan 1. Aku dengan Samad waktu tu, ada jugak terdengar dari Anas dan Harith (a.k.a. biskut =p) pasal diorang kena kacau. Tak tahu lah kacau apa. Dari apa yang aku dengar, cerita diorang macam ni:

Anas:
Dia pergi bilik air sorang2 waktu petang lepas prep. Okay, aku bagi gambaran sikit pasal condition bilik air tu. Masa masuk, jalan terus, ada sinki dan cermin. Sebelah sinki, kanan dan kiri, ada bilik kecil untuk paip besar untuk bekalan air dan mestilah ada pintu. Pintu macam bilik air korang la jugak.

Masa Anas tengah basuh tangan kot, pintu yang bahagian kanan atau kiri (aku tak sure, confuse dengan cerita Harith) terbuka dan tertutup banyak2 kali secara automatik. Mula2 dia ingat Hisyam main2 atau orang lain main2, tapi bila dia bukak bilik paip tu, takde orang langsung. Angin pun takde. Jadi dia pun hairan kenapa boleh jadi macam tu.

Lepas dia keluar bilik air dan pergi semula ke kelas, dia pun cerita pada Harith sebab waktu tu Harith ada dan Harith memang selalu balik lambat pun.

Harith:
Dia memang selalu balik lambat lepas prep petang. Cerita dia pulak, macam ni...

Ada satu hari tu, dia pergi ke bilik air yang sama. Aku sekali lagi tak sure, pintu yang kanan atau kiri, yang terbuka dan tertutup berulang-ulang kali. Harith pun chow la lepas tu. Takut kot...

Aku dan Samad:
Waktu prep pagi hari Ahad. Aku ajak Samad temankan aku pergi bilik air memandangkan aku ni pemalu dan penakut sikit orangnya hehe. Kitorang masuk bilik air bersama-sama (romantik heh) dengan aku menghadap ke cermin dan Samad menghadap aku. Tiba2 aku nampak pintu di bahagian kanan terbuka dan tertutup banyak2 kali dan Samad pulak nampak pintu yang bahagian kiri jadi perkara yang sama. Apa lagi, aku pun cabut la~

Lepas tu Samad cakap kat aku, kenapa cabut lari? Patutnya, 'benda' tu tak buat apa2, kita buat tak tahu je la. Ah tak nak aku! Seram. Err scary la, meremang aku type cerita ni.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home