Saturday 31 January 2009

Preparation Class

Preparation class or famously known as 'prep' for boarding school students, where students spend their time for studying, is tremendously great. Why?

Masa tingkatan 1 sampai la tingkatan 3, prep petang adalah waktu yang paling sesuai untuk tidur. Ya, tidur. Bukan aku je yang buat, ramai lagi kawan2 yang tidur waktu prep petang. Sekurang-kurangnya, aku tidur kadang2 je. Biasanya prep petang aku cuba habiskan semua homework yang cikgu2 bagi. Kalau takde homework, baru tidur. =p

Prep malam lagi seronok sebab sejuk. Dah sejuk lagi senang la nak tidur. Tapi, aku ni nokturnal kot. Prep malam lagi susah nak tidur dari prep petang. Mungkin prep petang lagi memenatkan bagi aku. Aku ambil peluang prep malam untuk menelaah pelajaran dan buat sedikit revision. Paling penting, 'one-step-ahead'. Kena baca apa yang cikgu2 nak ajar untuk keesokan harinya. Memang kena baca sebab kalau esoknya, cikgu tanya, dan tak dapat jawab, berdiri sampai habis kelas la jawabnya huhu

Tapi bila masuk tingkatan 4 dan 5, waktu prep petang atau malam, aku tak tidur langsung kecuali memang penat sangat2. Masa form 4 & 5, waktu prep ni rasa macam pendek sangat. Tak tahu kenapa.

Kalau ada rawcall ke, spotcheck ke, waktu prep oleh warden, kami memang bengang gila (kelas aku je - 4T & 5S. Kelas lain, tak pasti). Kenapa la nak kacau waktu prep? Sakit hati betul lah... Buat la waktu lain. Homework dah la berlambak nak kena buat. Nak buat revision lagi, study lagi?... Hmmm

Ada lagi cerita menarik pasal prep malam, pasal macam mana kami pedajal kawan2 yang tidur. Haha... Wait for the next post ya! =p

Labels:

1 Comments:

Blogger xordy said...

roll call la

12 May 2009 at 17:37  

Post a Comment

<< Home