Saturday 31 January 2009

Cikgu Shahnun Kena Kacau

Cerita ni boleh tahan jugak la seramnya. Perkara ni berlaku masa latihan pancaragam (band) masa kat astaka sekolah.

Blok Rumah Kuning atau pun Yellow House ni, masa aku form 2, tak dihuni oleh sesiapa sebab blok ni dijadikan stor menyimpan barang je. Tengok dari jauh pun dah tahu seram. Ada satu malam tu, Cg Shahnun menjalankan tugas seperti biasa sebagai seorang warden. Tiba2 budak2 band semua tertumpu pada satu objek yang berlari pantas ke arah Yellow House. Bila diamati betul2, Cg. Shahnun rupanya. Mula2 kitorang tak buat apa2 sebab ingatkan takde apa2 yang berlaku, tapi makin lama, makin pelik pulak kelibat Cg Shahnun.

Cg Shahnun dah jadi macam orang tak betul masa tu. Aku junior lagi, mesti la takut gila. Seram! Lepas tu Cg Shahnun tak habis2 cakap ada perempuan pakai baju putih, rambut panjang, memanggil beliau ke Yellow House. Nasib baik Cg Izaheri ada sekali, halang Cg Shahnun dari terus ke Yellow House. Aku? Cuak gila. Yela, baru form 2. Senior pulak selalu cerita benda2 seram ni. Ingatkan diorang saje2 je nak takutkan junior. Tapi bila dah terjadi depan mata, tak ke cuak? Huhu

Kitorang, junior, diarahkan balik. Aku diam tak cakap apa2. Masa tu, memang takut sangat. Tidur malam tu pun, aku asyik terbayang je. Isk seram la. Meremang bulu badan aku =p

Seminggu lepas tu kot, masa kelas Sejarah, Cg Izaheri sempat bercerita yang beliau pun kena kacau jugak pada malam yang sama Cg Shahnun kena kacau. Cg Izaheri cakap, pintu rumah diketuk berkali-kali tapi takde orang. Lepas tu, tingkap dibaling batu, atap rumah ada bunyi bergeser & macam2 lagi. Lepas tu, sempat pulak Cg Izaheri cakap kat kelas, White House tu tempat yang paling 'keras'. Huh? Dah la aku duduk kat blok tu. Wuaa~

Labels: ,

3 Comments:

Blogger Muhd Hisyam said...

cant wait to tell my ghost story. also,fly stories,escape stories, unlimited. Super fun! huhu :)

2 February 2009 at 02:10  
Blogger fikri FAUZI said...

tu la pasall..cg shanun baynyak kali siot kne kacau..ish3..aku tapenah pun kne..

6 February 2009 at 12:52  
Blogger JHaZ KiTaRo said...

salam dari bumi Dublin, Ireland.. saje2 blog hopping.. :)

11 February 2009 at 08:00  

Post a Comment

<< Home