Monday 16 February 2009

Gaduh Dengan Senior

Memandangkan cuti semester dah mula, aku nak cerita banyak2 pasal life kat STAR dulu. Kali ni nak cerita pasal perkara yang paling diidamkan oleh pelajar junior - gaduh dengan senior. Kononnya macho la kalau junior gaduh dengan senior. Huhu Tapi sebenarnya pergaduhan aku dengan senior ni disebabkan oleh budak batch aku jugak. Nama dia MUHD ARIFF BIN ANUAR. Seorang yang berperangai macam pukimak!

Kisah ni berlaku masa latihan pancaragam kat sekolah dulu. Sectional training. Aku main clarinet la, as y'all know. My senior that time (aku tak mengaku pun diorang tu senior aku sebab diorang agak bangang la) were HK and Latip. Time training, performance kurang baik. Biasa la, junior kan. Mana pandai sangat main. So, Latip as section leader, test sorang demi sorang. Aku pun terkantoi la di situ. Latip suruh aku pumping kat atas jalan tar, tengah2 panas. Babi betul. Lepas tu dia suruh aku training tengah2 panas sorang2. Aku buat bodoh je, ambil port kat tempat redup sikit. Latip tak puas hati.

Aku terus la buat bodoh, sambil tu aku training, cuba sampai dapat part scaling yang susah tahap gaban tu. 16-running-nots in 2 beats, memang la susah for me, as junior. Disebabkan aku buat bodoh, dia bengang la tu kot, lepas tu dia tendang stand untuk letak skor lagu. Terpelanting tapi tak kena aku sebab aku elak (mesti la pandai elak, aku kan bijak, tak macam diorang, sewel).

"Apahal ni?" aku tanya la dia. Dia cakap aku macam sial. Dalam hati aku, aku cakap, "Err bukan ko lagi sial ke?" Haha. Lepas tu dia cakap aku kurang ajar. Memang la, sebab tu aku belajar, dol!! Lepas tu lagi, dia cakap kat aku, aku tak datang training petang2. Aku pelik la. Apsal pulak aku tak datang? Latip cakap Arip bagitau. Memang aku panas! Arip memang sial. Lagi sial dari Latip!

Aku cakap kat Latip aku datang petang2 training. Lepas tu dia cakap, "Habis tu, Arip cakap ko tak datang petang2, apsal?"... Aku tengok muka dia, aku cakap, "Kenapa nak dengar cakap Arip? Dia tu dah la pembohong besar. Kenapa ko tak datang petang2, tengok dengan mata ko sendiri, siapa datang, siapa tak datang & ajar junior ko (aku) yang tak tahu ni? Ko petang2 main rugby tapi tak pernah nak peduli junior ko!"... Terdiam Latip lepas tu.

Then aku letak clarinet kat atas kerusi lepas tu terus jalan laju2 nak ke rumah cikgu. Aku tak kira, aku nak report jugak pada Cikgu HEM pasal senior tu tendang stand skor lagu kat aku. Habis la dia kena buang sekolah (aku dah happy je & tak sabar nak jumpa cikgu hehe jahat gila aku).

Tapi tiba2 pulak aku dipujuk oleh sekumpulan senior yang jugak macam sial, geng2 Latip. Aku tengok ada senior tu buat bodoh je. Sure dia pun tak suka dengan Latip. Memang sah Latip tak disukai ramai macam susu lemak berkrim (melalut) haha. Aku pun tak tahu kenapa la aku cancel niat nak jumpa cikgu lepas diorang pujuk aku. Setan betul la diorang tu!

Pengalaman ni memang best. Sejak daripada kejadian tersebut, wah nama aku melonjak-lonjak naik dengan senior dalam band. Bukan tu je, senior house aku yang takde kaitan pun boleh tau. Saje je diorang nak besar2 kan hal. Tau la aku market pun masa tu heh

Kesimpulannya, Arip memang cibai!!! Muahaha

Labels: ,

5 Comments:

Blogger - abdul hadi abdul muti - said...

haha
nasi baik aku bukan budak band
huhu

16 February 2009 at 18:54  
Anonymous Anonymous said...

huhu..
ak raser ko patut jage2x r lepas nih..
mybe per yg ko citer nih wat sesetengah pihak x puas ati kat ko...
n the diorg bley wat paper je kat ko(kalau diorg bacer)..
huhu,,,
ak juz bg nasihat..
better beringat sblom kene..
huhu..

22 February 2009 at 05:46  
Anonymous Anonymous said...

anonymous,bukan nk pertahankan udin,tp, seriusly, kalo x puas hati,dtg fight. dgn pihak2 yg berkaitan yg lebih berkaitan dgn bdk star sdiri, mcm mana nk jumpa. 1st,dh la jauh,2nd,kalo x jauh,boleh buat apo pun? Pressure? Tuduh zina? xde kesan la wahai anonymous..

Sesungguhnya, ni luahan hati kat blog je. X kaco hidup diorg,jd buatpe diorg nk kaco hidup org lain lak? Kalo sbb ni je x puas hati,bapak sensitif...lembut sgt hati tu. Kata bdk star sejati. Konon...

5 March 2009 at 04:55  
Blogger AIsyAmIrA said...

jd bdk band mmg penuh dgn dugaan...
denda??
mmg kaw2 pnye...
hahahaha~
byk sungguh nostalgia time skola ek??

23 March 2009 at 06:09  
Blogger Rahul said...

betul tu.walaupun aku dapat tahu cite ni.tapi die dah buat banyak cite menyusahkan.bajet power je mamat tu.dia bukan starian sbb dia x amal rutin harian starian.duduk kat blk band je.

13 January 2010 at 21:36  

Post a Comment

<< Home